Harmonogram działań w projekcie Erasmus +
- Działania promocyjno – informacyjne
- Procedura rekrutacyjna z możliwością odwołania
- Powstanie listy uczestników i listy rezerwowej
- Program przygotowawczy dla wszystkich uczestników projektu, który obejmuje m.in. :
a) Wypełnienie przez uczniów arkuszy samooceny ECVET „poziom językowych i socjalnych kompetencji” (1 faza)
b) Aktywowanie kont uczestników na platformie UE z kursami online
c) Etap przygotowawczy z intensywnym treningiem językowym: 20 godzin
d) Szkolenie: „Poradnik dobrych manier” „jak sobie poradzić z codziennością”
e) Przygotowanie mentalno-pedagogiczne z pedagogiem szkolnym
f) Trening dotyczący metod szukania pracy wraz z opracowaniem dokumentów aplikacyjnych z nauczycielem przedmiotów zawodowych
g) Indywidualne konsultacje dla każdego ucznia -uczniowie (2 osoby w zespole) otrzymują indywidualne zadania z obszaru kompetencji kluczowych lub zawodowych, w zależności od osiągnięć i możliwości (np. czytanie i tłumaczenie artykułu fachowego)
h) Uczniowie wypełniają arkusz samooceny „poziom językowych i socjalnych kompetencji” ( 2 faza)
5. Pobyt zagraniczny – staż zawodowy
a) praca w zakładach
b) wycieczki
c) trening językowy
d) czas wolny
6. Terminy wyjazdów:
a) I grupa 2015-02-02 do 2015-02-28 – 4 uczniów zawodzie technik logistyk
b) II grupa 2015-02-28 do 2015-03-28 – 22 uczniów , tj.: 4 uczniów zawodzie technik logistyk, 8 w zawodzie technik hotelarstwa, 6 w zawodzie technik żywienia i usług gastronomicznych i 4 uczniów ZSZ w zawodzie kucharz
c) II grupa 2015-11-23 do 2015-12-19 – 4 uczniów zawodzie technik logistyk
7. Podsumowanie projektu w szkole – po odbyciu staży:
a) Uczniowie wypełniają arkusz samooceny „poziom językowych i socjalnych kompetencji” (3 faza), ocenienie z wychowawcą szkolnym w porównaniu do oceny komisji rekrutacyjnej
b) Uczniowie piszą raport o ich pobycie w Turyngii, w nim oceniają ich osobisty rozwój z uwzględnieniem rozszerzenia kompetencji językowych, socjalnych i zawodowych. To „wypracowanie” po polsku wspiera takie kluczowe kompetencje jak pisanie w języku ojczystym oraz przyjmowanie, przetwarzanie i dalsze przekazywanie informacji.
c) Uczniowie uzupełniają teczki z dokumentami aplikacyjnymi z pobytu zagranicznego
d) Dalsze konsultacje; ocena zadań wykonanych przez uczniów
8. Upowszechnianie wyników projektu; warsztaty, apele, ogłoszenia, pokazy, konferencje, prezentacje, spotkania, festiwal nauki, itp
9. Źródła informacji o projekcie:
a) szkoła
b) tablice informacyjne, ulotki
c) strony internetowe szkoły, facebook
d) w prasie
e) lokalnej TV
10. Raport końcowy
11. Zakończenie projektu 2016-03-31