TEMATYKA ZAJĘĆ
Klasa I – Technikum
1. Klasowy konkurs wiedzy o Janie Pawle II
2. Jan Paweł II – autorytet czy idol ?
3. Zajęcia integracyjne (adaptacja w nowym środowisku) – zalecane także dla rodziców
4. Omówienie „Dziesięciu przykazań szczęśliwego nauczyciela i ucznia”.
5. Interpretacja „Dezyderaty” – kształtowanie poczucia własnej wartości.
6. Zwiększenie motywacji do nauki i doskonalenie własnych umiejętności (podniesienie samooceny uczniów)
a) planowanie nauki własnej – higiena pracy umysłowej w domu.
7. Walka ze stresem (sytuacje, w których może występować stres, sposoby reagowania na sytuacje stresowe).
8. Nowoczesne metody uczenia się.
9. Czas – nauka planowania (podstawowe zasady planowania i organizacji czasu).
10. Asertywność w szkole i poza nią.
11. Organizowanie wycieczek krajoznawczych po Ziemi Głogowskiej..
10. Spotkania z ciekawymi ludźmi i rozmowy o powojennej przeszłości Ziemi Głogowskiej lub historii Dolnego Śląska.
Klasa II – Technikum
1. Pontyfikat, który zmienił świat.
2. Jan Paweł II – człowiek zasad.
3. Nauka przełamywania tzw. wyuczonej bezradności.
4. Moje mocne strony – umiejętność prezentacji swojej osoby.
5. Rozwijanie twórczych umiejętności.
6. Zajęcia poświęcone komunikacji interpersonalnej:
a) umiejętność słuchania,
b) umiejętność rozmawiania,
c) umiejętność przemawiania,
d) umiejętność niewerbalnego (bezsłownego) komunikowania się.
7. Umiejętność rozwiązywania konfliktów – negocjacje.
8. Radzenie sobie z własną i cudzą agresją – asertywność.
9. Tolerancja.
10. Szkoła jako środowisko społeczne.
11. Wygląd zewnętrzny.
12. Zasady dobrego zachowania.
13. Rajd po Ziemi Głogowskiej połączony z sesją naukową.
14. Organizowanie konkursów o tematyce regionalnej.
Klasa III – Technikum
1. Jan Paweł II naszym nauczycielem.
2. Szlakiem Karola Wojtyły w Krakowie – opracowanie trasy wycieczki szkolnej śladami Jana Pawła II.
3. Problemy własnego rozwoju – potrzeby samokształcenia.
4. Uczestnictwo w życiu kulturalnym (wycieczki, wyjścia do kina, teatru).
5. Kontynuacja nauki – problemem wyboru kierunku studiów i zawodu.
6. Potrzeby kulturalne rozwijającej się osobowości.
7. Przygotowanie do życia w rodzinie (wg programu M. Ryś).
8. Sztuka przyjaźni.
9. Umiejętność kierowania ludźmi.
10. W jaki sposób można kontrolować stres?
11. Umiejętność komunikowania się:
– czy jesteś dobrym słuchaczem?
– czy jesteś dobrym rozmówcą?
– czy jesteś dobrym mówcą?
Klasa IV – Technikum
1. Które z wartości uważam w swoim życiu za najważniejsze?
2. Dziedzictwo JP II.
3. Dylematy planów życiowych (wybór zawodu).
4. Zawód wymarzony a mój charakter.
5. Światopogląd i tolerancja.
6. Rywalizacja i konflikty we współżyciu z ludźmi.
7. Nasze miejsce w życiu kraju.
8. Nasze miejsce w Europie.
9. Wychowanie do życia w rodzinie.
10. Dyskusje na temat przyszłości „małej ojczyzny”, regionu.
11. Organizowanie wystaw książek o regionie.
Klasa I ZSZ
1. Klasowy konkurs wiedzy o Janie Pawle II.
2. Jan Paweł II – człowiek zasad.
3. Szlakiem Karola Wojtyły w Krakowie – opracowanie trasy wycieczki szkolnej śladami Jana Pawła II.
Klasa II ZSZ
1. Które z wartości uważam w swoim życiu za najważniejsze?
2. Pontyfikat, który zmienił świat.
3. Dziedzictwo JP II.
W szkole zawodowej wychowawca we własnym zakresie w klasie II realizuje wybrane zagadnienia z tematyki ogólnej klasy III i IV – w zależności od specyfiki własnego zespołu klasowego.