Zdobywane umiejętności |
Praktyka |
Uprawnienia |
→ poszukuje klientów i negocjuje z nimi warunków obsługi i przewozu ładunków w celu podpisania umów związanych z organizacją przewozów wszystkimi gałęziami transportu, → ustala szczegóły dotyczące transportu, → specjalistyczne doradztwo w zakresie np. wyboru gałęzi i środków transportu, → ubezpieczenia towaru, wyboru i zaplanowania drogi przewozu, → rozmieszczanie i zabezpieczenie ładunku w środku transportu, → negocjuje ceny za usługę oraz rozliczanie należności za usługi, → organizuje załadunek i wyładunek towarów, → łączenie przesyłek i szukanie ładunków powrotnych w celu optymalnego wykorzystanie środka transportu, → sporządza dokumentację związaną z realizacją przewozu, → nadzoruje i monitoruje proces przemieszczania ładunków oraz czynności przeładunkowych, → organizacja i sporządzanie odprawy celnej ładunków, → organizowanie czasowego przechowywania i magazynowania ładunków. |
4 tygodnie w klasie 2 tygodnie w klasie III pomieszczenia biurowe oraz miejsca załadunku, rozładunku lub przeładunku towarów |
Absolwent jest przygotowany do egzaminu maturalnego i egzaminów potwierdzających zdobycie 1 kwalifikacji:SPL.05. Organizacja transportu oraz obsługa klientów i kontrahentów: 1) planowania, organizowania i dokumentowania procesów transportowych, 2) prowadzenia dokumentacji dotyczącej rozliczeń z klientami i kontrahentami krajowymi oraz zagranicznymi, 3) wykonywania prac związanych z monitorowaniem przebiegu procesu transportowo-spedycyjnego. Może pracować w pomieszczeniach biurowych i miejscach załadunku, rozładunku oraz przeładunku towarów. Pracę znajdzie w firmach logistycznych, przewozowych, spedycyjnych, agencjach portów morskich i lotniczych oraz w hurtowniach i placówkach handlowych. |