TECHNIK HOTELARSTWA 422402
Zdobywane umiejętności |
Praktyka |
Uprawnienia |
– stosowanie podstawowych zasad gospodarki rynkowej, – prowadzenie działalności promocyjnej oraz sprzedaż usług hotelarskich, – umiejętność prowadzenia rezerwacji usług hotelarskich, – wykonywanie prac związanych z obsługa gości w recepcji, – przygotowanie jednostek mieszkalnych do przyjęcia gości, – przygotowanie i podawanie śniadań w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie, – przyjmowanie i realizacji zamówień na hotelarskie usługi dodatkowe, – planuje i realizuje usługi w recepcji poprzez rezerwację usług hotelarskich korzystając z komputerowych systemów rezerwacyjnych oraz sporządza dokumentację z tym związaną, – obsługa gości przyjeżdżających i wyjeżdżających, – utrzymania czystości i porządku w jednostkach mieszkalnych, – kalkulowanie kosztów pobytu gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie, – prawidłowe obsługiwanie konsumenta w części gastronomicznej hotelu, – sporządzanie podstawowych potraw, napojów, deserów z różnych grup produktów, – układanie menu, – organizowanie pracy biurowej i obsługiwanie nowoczesnego sprzętu biurowego, w tym korzystanie z komputerowych programów użytkowych, – stosowanie przepisów sanitarnych, bhp, ppoż. oraz sanit. – epidemiolog. |
4 tygodnie w klasie II 4 tygodnie w klasie III w obiektach bazy noclegowej, takich jak: hotele, zakłady hotelarskie, domy wczasowe, pensjonaty, Wymagana karta zdrowia: – wymazy – badania lekarskie – nauka praktyczna we własnych warsztatach szkolnych |
Absolwent jest przygotowany do egzaminu maturalnego i egzaminów potwierdzających zdobycie 2 kwalifikacji zawodowych: HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie HGT.06. Realizacja usług w recepcji Potrafi wykonać wszystkie czynności związane z fachową i kompleksową obsługą gości hotelowych, takie jak: zorganizowanie pracy zakładu hotelarskiego, odpowiednia pod względem jakości obsługa, współpraca z biurami podróży, gromadzenie informacji i planowanie różnego rodzaju usług hotelarskich dla potrzeb różnorakich organizacji i stowarzyszeń. Typowymi miejscami pracy technika hotelarstwa są: obiekty bazy noclegowej takie jak: zakłady hotelarskie, ośrodki wypoczynkowe, zakłady uzdrowiskowe, pensjonaty, zajazdy, gościńce, schroniska, kwatery prywatne i inne, a także współczesna baza ruchoma: promowa, żeglugowa, kolejowa, lotnicza. Technik hotelarstwa może być również zatrudniony w organach administracji samorządowej, zajmujących się usługami hotelarskimi, a także w branżowych organizacjach i stowarzyszeniach. Ponadto może również prowadzić własną działalność gospodarczą w zakresie świadczenia usług noclegowych. |